BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Saturday, November 7, 2009

Aku redha KetentuanNYA....

Salam kwn2 semua....
ade berita sedih......
aku keguguran....semalam ade bleeding...byk gak....berderau tgk darah...
pagi buta aku dh ajak hubby g johor maternity kat kluang tmpt aja bersalin....
xnak ar g goh maternity lagi...dhla mahal...servis die pon xbest.....huhu....

sampai2 jek...berdebar2 nak masuk bilik doc....
dlm ati ni dh berkate walau ape pun terjadik....aku redha dgn ketentuanNYA.....

Aku masuk ngn hubby sekali...

masuk je bilik doc aku duduk..."sy risau..sy bleeding doc"...

"dh bape mgu?"doc tnye...

"around 6 weeks"...aku jwb spontan....

"ok..awk baring.kite scan" aku pun baring la.....berdebar2...huhu....

"dlm rahim awk mmg dh xde baby...yg ade cume darah beku je ni...byk....."

aku mmg dh sedia terima pe yg doc nk kate......aku tenang....doc kate lagi..."ok xpe, kite wat upt"..

Dalam 10minit cmtu pas wat upt aku dipanggil blk dlm bilik doc...aku tgk muke hubby....ape pon bakal diberitahu nanti...aku yakin aku blh terima...insyaAllah...

"Mmg dah gugur....tgk awk nyer upt....line kedua mmg dah sgt2 kabur"doc bersuare.

Yg aku cek sendirik sebelum ni terang jelas n nyata...". dlm hati aku berkate..

"Mmg sebelum ni awk ade pregnant.tp benda tu x jadik...slow2 die dh jadik darah beku...tp darah beku ni x merbahaya selagi x dijangkiti kuman"...

Aku cume dgr dgn tenang dan sesekali hubby ade gak menyampuk pe yg doc ckp...aku hanya mampu diam...huhu.....

"xpe...sy bagi awk antibiotik....utk hilangkan darah beku ni...sama ade ia meresap dlm badn atau pon die keluar dgn sendirik....dlm mgu dpn awk dtg lagi...kite scan. kalau ade darah beku lagi....kite kena cuci rahim awk....

Aku hanye mampu ngangguk jek time tu....

Keluar dr bilik doc....hubby terus bisik kat telinga aku...."sbr ek yang....dah xde rezeki kite....xpe..kite cube lagi pasni k..."...

Aku hanya mampu tersenyum....dlm hati...Ape pun yg terjadik Ya Allah...tentu ade hikmah disebaliknya...aku redha dgn ketentuanmu.......

9 comments:

Unknown said...

sabar ek yang..
lepas ni kalau ko pregnant lg terus refer johor maternity.. dia boleh follow up kes ko, sbb dh ada reference kes ni.. sana agak murah, jgn risau.. doc lockmal ke yg handle kes ko semlm?? ala la la.. sgt suke doc tu.. lembut betol... kurang sket takut aku!!

YaNiEjaD said...

iyea kot...aku x tau lak nama doc tu...memula ingatkan doc tu cina...tp fasih betul ckp melayu.....melayu rupenyer....aah ja...baik giler doc tu....slow jek die ckp...xmcm goh tu kelam kabut...xnak p situ lagi...dah la mahal..huhu....

Armiza said...

salam....
sedey plak sya dgr cita awk....
sya pn p'nah mgalami bnda yg sma, byk2kn b'sbar...insyaallah de rezeki nnt...

alhamdulillah lps sya miscarriage bln mei ritu, sya kembali hamil..skrg dh 10 weeks...

nurulazham said...

yani..bnyk2 bersabar....
baby nk suoh honeymoon lagi tu....
;)

SuhailaHanafi said...

bertabahlah yani.. mudah2an lepas ni ada rezeki lagi.. x sangka lak yg ko call aritu tu..

SiTi KhaiRuNniSa said...

yani... byk2 bersabar..dugaan ni..

Cahaya said...

Sabar ek yani..
Aku pun xtau nk ckp ape
Saat2 mcm ni kesabaran & ketabahan hati je yg diperlukan..
Aku tau ko kuat..
Take care

Papa @ Mama Zara Sofea said...

Alahai Yani.. tingat yani YM kakyus psl bleeding tu...ritu yani kata sikit..rupanya byk.. so sad!insyaAllah peh ni terus lekat sbb da pernah lekat..

takpe yani... teruskan Honeymun... rasanya kena suh ejat duk 24jam sblh yani ni.. :)

YaNiEjaD said...

aah ler kakyus....hehe...pas cmni kan..rase rindu sgt kat hubby...kalau leh time die nk blk kl tu nk tarik tgn die x kasi blk....tp apekan daya...die ade tanggungjwb kan...berkorban la.....smg ade lagi rezeki pasni...amin...