BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Tuesday, November 3, 2009

Beratnyer Dugaan.....tabahkan hatiku Ya Tuhan ku..

Arini pagi2 aku menyerbu GOH MATERNITY....huhu
perasaan ni mcm2..susah nk ckp....berdebar2...
hubby dh la xdek....
nasib ade ofis mate yg baik ati temankan aku g....huhu..thnx fad n kiah....

lame gak la tgu...dlm 15 minit br asst doc tu panggil aku masuk...
aku masuk duduk...doc tnye aku..last period bile..aku ckp la 22 hb sept...
doc pon kire...doc kate kalau ikut yg die kire prenancy aku dh masuk 6 mgu...
aku kate la aku risau pasal dah 2 hari berturut ni aku bleeding...huhu...

doc trs suh aku baring..die nk scan...
tenyeh punye tenyeh....tau doc kate ape?huhu...

"dr yg sy tgk ni, awk x pregnant pon...perut awk ni 0...xde baby...."

ape??berderau terus darah aku dgr...Ya Allah berat sungguh dugaan yg kau berikan pada hambamu ini...huhu,....

pastu doc kate lg.."ok, xpe...kite amik air kencing awk..wat urine test k".

pas bg kat misi urine aku tu...aku tgu jap kat luar dgn perasaan yg berdebar2....kalau aku x pregnant nape aku cek dah masuk 5 kali..semua positif...tu yg wat aku pelik...huhu...pe lah nasibku ini...dah ler husband jauh....sedihnyer hati tuhan je yg tau...

pas 10 minit..misi pgl blk suh masuk bilik doc....aku masuk dgr hati dug!dug!..

duduk jek..doc kate...

"awk pregnant, result positif....tp baby awk xnampak lagi dlm rahim...sepatutnyer dh masuk 6 mgu ni baby dh nampak...."

aku dgr dgn tenang....doc kate lagi..

"cume ade 2 kemungkinan jek...sama ade awak mengandung luar rahim atau pon baby awk lambat sampai ke tempat die nk penempel la..rahim awk....die still odw"...huhu..ade ke doc tu siap wat lawak lagi time cmni....aku senyap jek...

doc kate lagi"kalau luar rahim awak akan sakit perut.awak ade sakit perut x?"

aku geleng..."xde doc".

"oklah...kite tgu dlm 2 mgu lagi..tgk perkembangan baby awk cmne...sy akan bagi awk hormon utk kuatkan baby awk k...

aku angguk jek....dlm hati ni tuhan jek yg tau....

aku kuar dgn perasan yg sgt sebak...teringat hubby....yang jauh....

terus kol hubby...hubby kate byk sabar...byk doa...InsyaAllah kalau ade rezeki...adelah....aku diam jek...diam2 mengalir gak air mate ni...hubby tau aku nangis....die pon tahan sebak gak aku tau...huhu...

aku harap kwn2 semua mendoakan aku n babyku selamat ek....mudah2han....

ape pun yg terjadi.....aku tetap menerimanye sebagai ujian NYA.....

6 comments:

HudaAteh said...

Jangan la sedih eh...
doa banyak2.....setiap yg terjadi tu ada hikmah-Nya

Unknown said...

sabar byk2 jek yanie.. harap2 baby ko selamat..

Cahaya said...

Alahai yani..
Sabar la ek..Aku doakan yang terbaik untuk ko & baby..
Wlu apepun yg jadi..semua tu adalah yg terbaik..

YaNiEjaD said...

thanks ek kengkawanku....huhu...mudah2han semuanyer selamaat..aminnn...

SuhailaHanafi said...

bertabahlah yani.. mudah2an semuanya akan ok.. jangan emo2, wat bese je.. kalo ibu emo nanti leh efek kat janin gak..

nurulazham said...

hope baby yani sedang seronok2 dok dlm her mummy's belly..
jgn risau sgt..
by dulu peknen fifi n dina pon bleeding jugak...
tapi, alhamdulilah..dua2 selamat keluor..hehe..
jgn risaula...k!!!
apepon, congrats!!!